Trzydniowa wycieczka do Warszawy
Dodane przez admin_mtb dnia 17.11.2017 22:38

W dniach 8-10 listopada 2017 miała miejsce wycieczka szkolna do Warszawy organizowana przez pana Zbigniewa Nawrota.

Pierwszego dnia wszyscy spotkaliśmy się na dworcu busów około godziny 6 nad ranem  i wyjechaliśmy z Rabki na 6-godzinną podróż autobusem do Warszawy. Przebiegła ona bez zakłóceń. Po osiągnięciu wraz z panią przewodnik wybraliśmy się na Stare Miasto, które wcale takie stare nie jest, ponieważ zostało odbudowane po II wojnie światowej. Zobaczyliśmy Uniwersytet Warszawski, Trakt Królewski, Pałac Prezydencki, Barbakan, Grób Nieznanego Żołnierza oraz widzieliśmy przygotowania do obchodów Święta Niepodległości. Podziwialiśmy pomniki: Adama Mickiewicza, Małego Powstańca oraz Zamek Królewski, w którym obejrzeliśmy króciutki film o jego historii. Po obiedzie pojechaliśmy na zwiedzanie Stadionu Narodowego, który na wszystkich wywarł wielkie wrażenie. Stadion jest naprawdę ogromny i zapierający dech w piersiach. Potem ok. 18 udaliśmy się na zwiedzanie Królewskiego Ogrodu Światła Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Ogród był wspaniały, było tyle lampek, że niektórzy zastawiali się jaki rachunek płaci się za prąd. Były tam również szkielety kwiatów lub innych roślin, które oświetlone dawały cudowny efekt. Po zwiedzaniu udaliśmy się na zakwaterowanie do hotelu.

Drugi dzień rozpoczął się od pobudki o godzinie 7, następnie śniadania, a potem wszyscy wyjechaliśmy i dotarliśmy na ul. Wiejską, do Sejmu. Po budynku sejmu oprowadził nas przewodnik, niestety na sali obrad było zaledwie kilkunastu posłów, w tym jeden z nich czytał projekt ustawy przy ambonie, a reszta za bardzo go nie słuchała. Na korytarze w Sejmie nie weszliśmy, bo były zamknięte. Kolejnym punktem tego dnia był wyjazd na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki. Mogliśmy stamtąd ujrzeć panoramę Warszawy. Po wizycie/zakupach w galerii Złote Tarasy i obiedzie, wszyscy udaliśmy się do Muzeum Polin, które przybliżyło nam historię narodu żydowskiego.

Wojciech Kantor kl. III B

>> FOTO Galeria >>

Czytaj więcej >> kliknij w link poniżej

Rozszerzona zawartość newsa

Ostatni nasz dzień pobytu w stolicy Polski rozpoczęliśmy od pakowania się. Następnie udaliśmy się do Świątyni Opatrzności Bożej. Zastaliśmy ją praktycznie w stanie surowym. Oprowadzał nas po niej Pan przewodnik. Dowiedzieliśmy się o jej wymiarach (75 metrów wysokości) o budowie, która trwa od 2002 roku i jeszcze potrwa kilkanaście lat. Stadion powstawał w 2 lata, a tak ważny kościół jest budowany 15 lat i budowa wciąż trwa. Sama świątynia naprawdę jest wspaniała, majestatyczna i ogromna. Mamy nadzieję, że dożyjemy jej ukończenia. Po wizycie w świątyni kolejnym punktem była atrakcja Escape Rooms. Polegała ona na tym, że kilkuosobowe grupki były zamykane w pokojach (jeden pokój dla jednej grupki) i w ciągu godziny musieli z nich wyjść. Na śmiałków czekało tam wiele zagadek i tajemnic. Ostatecznie wszyscy wygrali tj. wszystkim udało się wyjść na czas. Ostatnim miejscem na liście było Planetarium Kopernika, gdzie obejrzeliśmy półgodzinny film ,, Dobór naturalny". Następnie po obiedzie, około godziny 16 udaliśmy się w drogę powrotną do Rabki.

Dojechaliśmy na dworzec około 22, gdzie na swoje potomstwo czekali rodzice.

Wycieczka do Warszawy była naprawdę świetnym doświadczeniem, niektórzy byli w stolicy pierwszy raz, niektórzy kolejny, co nie zmienia faktu, że było naprawdę wspaniale.